19.6.10

Първо споменаване на ЛСЧ от мен в родните медии (The first mentioning of the FSM by me in Bulgarian media)

Във в-к "Политика", година 6, брой 320, страница 22, 11-17.06.2010:
http://www.politika.bg/article?id=17583
Тъй като в архива на "Политика" след определен период старите броеве се премахват от страницата им, ще си позволя да дам целия текст:
Равноправие на видовете или кога лъвът ще прояде слама
АНДРЕЙ КУРТЕНКОВ,
ВЕТЕРИНАРЕН ЛЕКАР, Д-Р ПО ЖИВОТНОВЪДСТВО
Kогато за пръв път чух понятието "видовизъм" (speciesism или specieism), си помислих, че става въпрос за някаква ирония, като Летящото Спагетено Чудовище, или Теорията за интелигентното падане, например. Оказа се, че съм проспал раждането на цяло едно мощно движение, което съвсем сериозно се бори за... равноправие на видовете. Според него "Видовизмът е третиране на едни индивиди по коренно различен начин в сравнение с други на базата на вида им". Тъй като безумието на подобна борба е очевидна и борците срещу видовизма няма как да я провеждат с рационални аргументи, те много бързо се свличат до креационистки идеи, като съвсем сериозно чакат да се реализира на практика предсказанието на Исая, че "Вълкът и агнето ще пасат заедно, И лъвът ще яде слама като вола". И така се обединяват в едно борбата срещу видовизма и борбата срещу дарвинизма. Тъй като става въпрос за особено агресивна и отлично организирана социална група, която грубо налага своята воля на обществото, би следвало да се анализира за какво точно става дума. За краткост ще обозначавам тези хора като АБПВД - Активни борци против видовизма и дарвинизма.
В същността на проблема е противопоставянето на два съвършено противоположни възгледа за мястото на животните в нашия свят. АБПВД се борят за "animal rights", докато господстващият все още в обществото възглед е за "animal welfare" (превеждат го на български като „благополучие", но понеже звучи подвеждащо, предпочитам да употребявам оригиналния термин). За стоящите зад принципите на уелфеър-а, отправната точка са интересите на човека. Ние сме длъжни да опазваме природата не заради някаква абстрактна вселенска любов, а просто защото ще живеем на тази планета още има-няма 1 милиард години. По същия начин, за нас не е проблем да убиваме и експлоатираме животни, щом човешките интереси го изискват. Но именно защото сме хора, трябва да го правим така, че всичко това да е съпроводено с минимално възможните страдания за животните. Или накратко - за нас "природозащита" ще рече опазването и разумното използване на естествените екосистеми и осигуряването на възможно максимално близки до тях отношения в антропогенните екосистеми, а в словосъчетанието "хуманно отношение към животните", думичката "хуманно" всъщност се отнася за човека, а не за животните - защото ние се отнасяме хуманно към тях именно заради самите себе си.
При АБПВД нещата се обръщат наопаки - думичката "хуманно", противно не само на здравия разум, но и на смисъла й, вече се отнася към животните, а под "природозащита" започва да се разбира приравняването по права на животните с човека. Това става на фона на отявлен антропоморфизъм. Всъщност АБПВД са едни свръхурбанизирани индивиди, чиято представа за живия свят е от мултипликационните филмчета. Те изобщо не се замислят, че човек има права не защото изпитва болка или страдание (какъвто е техният основен довод в полза на тезата за правата на животните), а защото има разум и съвест и е член на общество от хора, също надарени с разум и съвест. Даването на обществени права на животните би означавало според законовата логика, че те приемат и задължението да не нарушават правата на другите членове на обществото. И тогава трябва да бъдат наказвани, ако нарушат правата на някой друг, например при насилие върху други животни.
Друг абсурд - щом животните и хората имат "равни права", то това означава, че хора и животни трябва да могат да сключват брак и да правят "свободно" секс едни с други (не напразно в писания именно от АБПВД Закон за защита на животните като жестокост се споменава единствено "сексуалното малтретиране" на животни, сиреч според тях щом е по взаимно желание - може). Очовечаването на животните води АБПВД до препоръки кое е най-подходящото за котките просо и борба за "освобождение" на селскостопанските животни. И така стигат до идеята, че самата природа е антиприродна - поне докато вълците се осъзнаят и спрат да ядат месо (това не е шега - АБПВД го твърдят съвсем сериозно).
Всичко това щеше да е много весело, ако малоумните им идеи не проникваха и в нормативната уредба. Текстовете от Законопроекта за допълнение на НК, внесен на 5 май в НС всъщност са изцяло в духа на цитираните щуротии. И много скоро ще сме изправени пред заплахата за размазана муха да се влиза в затвора.
"Хуманизъм" не означава някакво универсално, неопределено добро. Този термин обозначава една споделена човешка същност, която има всеки от нас и която сама по себе си ни прави ценни и носители на права, каквито ценност и права животните по презумпция няма как да имат. Идеята е, че само хората имаме способността да се припознаем като част от един и същи вид, от една цивилизация. Ето защо идеята за равенство между хора и животни е антихуманистка.
Хуманното отношение към животните не е защита на някакви техни изсмукани от пръстите права, а е защита на интересите на обществото да няма прояви на жестокост спрямо животните без основателна причина за това. Този въпрос е проблем не на животните, а на хората. И трябва да бъде решаван като такъв. Без малоумия от рода на "правата на животните". Това най-много да доведе до законова каша. Животните винаги са били обект на правото, а не негов субект, разбира се с няколко малки изключения. И едно голямо - Третия Райх. Да, колкото и да се учудват блажените в своето невежество АБПВД, но най-яркият техен представител в човешката история е... Адолф Хитлер. Непосредствено след идването им на власт, лично по негова инициатива нацистите разработват и приемат най-цялостния комплект закони за защита на правата на животните, а самият Фюрер, известен с милозливото си отношение към кучетата, заявява: "В новия Райх жестокостта към животните ще бъде забранена".
Яростта на АБПВД, която наблюдаваме у нас в последно време, невероятното им желание държавата да им сложи фуражки на главите и те като зоополицаи да вкарват в затвора всеки, погледнал накриво някое куче, пълзящото опростачване на научния дебат за хуманното отношение към животните и замяната му с брътвежи за вселенската хармония и естествените права на глистите, не вещаят нищо добро за мислещите българи. Когато става дума за базисни права и закони, това дали някой изпитва болка, дали е способен на привързаност, дали има разбиращ поглед, дали ти идва да го изпапкаш и други аргументи, използвани за прокарване на идеята за криминализиране на насилието над животни, нямат никаква правна и логическа база, а всичко опира до душевния комфорт и бизнес-интересите на една нагла група тарикати, които с успех източват обществен ресурс, злоупотребявайки със съвсем естествената за всеки нормален човек жалостивост към животните.

1.11.09

Как да се молим правилно и ефективно, или за нашите свещени ритуали (How to pray correctly and effectively, or about our sacred rites)

Днешният славен, красив и достоен празник – 1-ви ноември – Денят на възбудителите, е (чини ми се) подходящ момент, за да открием едно материалче, посветено на един от най-възбуждащите моменти във всяка една религия – ритуалите. Близко до ума е, че, предвид младенческата възраст на нашето (единствено вярно) вероизповедание, нам предстои едно яко наваксване в тази област – предстои ни разработването на неизброимо множество ритуали, ритуалчета и ритуалоподобни действия (и бездействия), които на нашите конкурентни духовни водачи са предоставени наготово. Но ние се не плашим от това предизвикателство! Перефразирайки Вожда и Учителя на българския народ Георги Димитров – на нас ни предстои за броени години да направим това, което други религии, при други условия, са постигнали за хилядолетия! И така – едно по едно – най-напред да си изясним –
How to pray correctly and effectively for the best results?
Вън от сомнение – можем да се молим навсякъде (и никъде). Важнейшото нещо е духовното себеотдаване, разбира се. При подходяща обстановка – следва всички издающи се от телесата ни образувания да заемат съответните пози – както е показано с ръчичките на тази снимка:– и да се отдадат на нежни вибрации, целящи хармонизиране на личните ни торзионни полета с Общомакароненото такова. Наблегнете и на погледа (тъй де – нали уж очите били огледало на душата...) –– ако не можете да постигнете от раз неподражаемия взгляд от този еталон (кадрото е на нашият брат-пастафарянин батька Махно – най-успешният (засега) в историята проводник на идеята за всеобщата тестена справедливост), не бързайте да се отчайвате – тъй дълго продължилата оскудация на душевност в нашето общество няма начин да не се е отразила на всекиго от нас; но с проникването на Неговата Мазнина в изгладнелите ни души – неусетно и погледът ви ще се промени!
Що се отнася до колективните молитви– действаме, както виждате, според ситуацията. Интересен е и въпросът за одеянията, които следва да носим по време на молитва – вариантът за нуди-молитви според някои задгранични мислители е оптимален, но ние би следвало да отчитаме нашите традиции в това отношение:– които, видно е, не са чак толкоз различни от заморските такива. Но говорим ли за парцалки – да не забравяме, като сущи Райни Княгини, смело и решително да размахваме някакъв сорт или вид пастафарианско знаме – още повече, че при нужда с него можем, и да се увием, и за възглавница да го използваме (ако няма как да се измъкнем от гардероба и ще се наложи да чакаме чак до началото на следващия работен ден).
Що се отнася до препоръчваните от православната църква BDSM практики:– в случая ми се струва разумно да се присъединим към направените от нашите конкуренти за хорските души (и тела) препоръки, още повече, че в това отношение те имат незаменим исторически опит –Всъщност, това последното кадро ми напомня, че следва да доизясним и въпроса със светото миро в нашата религия – очаквам мнения и предложения относително точната процедура по приготвяне на светото миро (напомням, че Светата евхаристия в рамките на БПЦ се осъществява (както е и залегнало в нашия Проектоустав) с полуготови спагети с кимчи).
Изобщо, нека заедно да прецизираме всички детайли, свързани с нашите ритуали – смело, но и разумно, хищно, но и вегетарианско, мазно, но и постно.
За да пребъде във вечността Единствената, Апостолическата, Съборната, Българската, Църква – нашата, Вселенската, Неговата (на ЛСЧ, демек) – макароноподобната БПЦ!
Рамин

16.10.09

Искаш ли мир, готви се за... мир, или защо ние сме най-страшния им враг (If you want peace, prepare for... peace, or why we are their bitterest enemy)

“Ныне войны не объявляются, они просто начинаются. Но друзья мира могут работать открыто, они опираются на мощь общественного мнения. В этом плюс для друзей мира. Что касается врагов мира, то они вынуждены работать тайно. В этом минус врагов мира” (Сталин, 01.03.1936)Управляващата в Република България клика тръгна на война. Война със здравия разум. Война за прослава на православието. Чиято цел е постепенното срастване на държава и църква по путинов образец.
Разбира се, ние не бихме имали нищо против, ако властимеющите бяха избрали нас, като истинската традиционна българска църква. Но те направиха грешният избор. За сетен път.
Позор тям и пастанатема!
Цуни-гунито на т.нар. държавници с булгаришен патриархишен, както и с други мазни гнусни православни т.нар. духовници, все повече изкристализирва в реални действия. Колко много неща станаха в тази посока, само за трите месеца, откакто единственият човек, успял да преброи до безкрайност (два пъти) взе властта у нас! (Бе, мноу мека тоя чувяк бе, абе много бе! - и тия парченца от Христовия кръст и кокали от светци за нищо ги нЕма нашият Премьер! - малко да понамалят темповете личните му дърводелци и патоанатоми!) То не бяха свръхидиотски заключения за причинно-следствената връзка между концерта на Мадона и масовата гибел на българи, то не бяха свръхсуперидиотски бутания на паметници, то не бяха свръхсуперултраидиотски обявявания за “персона нон-грата”... А върхъ са двата законопроекта, внесени, съответно, от сините бубулечки (Законопроект за изменение и допълнение на Закона за народната просвета), и от каричневите смешници (Проектозакон за вероизповеданията) – последният категорично подкрепен от Министъра без портмоне и без професорско звание, Дедо Божо, дето разпраща навсякъде из Необятната Вселена сглобяеми православни църкви с надуваеми поп и попадия (De gustibus non est disputandum, все пак; макар че в този контекст е по-добре да се припомним друга древна пастафарианска мисъл - "Corruptisima republica plurimae leges" - Tacitus) Когато (ако) на тези законопроекти бъде даден ход – ще ги коментираме пак – може и в този материал,
И така – срещу нас започна война.
Что делать?
"The first thing we do, let's kill all the lawyers"
(Шекспир, Хенри VI, 4-а част)
Какво още трябва да стане, та да съберем смелост и да посочим истинското зло?! И да смачкаме главата на змията?! Юридическата мафия, с вечните си лобита, прокарва законодателство, от което следват безкрайни съдебни дела на заинтересовани и ощетени страни, а значи и безкрайни хонорари. Вече двадесет години цялата държава е впрегната да осигурява печалбата на това съсловие и успехът на която и да е друга обществена група, зависи от това, доколко ще получи одобрението на юридическата мафия.И тук идва проблем – истинският пастафарианин е едновременно, и боец, и миролюбец, по душа. Истинският пастафарианин винаги подава ръка за диалог – като например следната трепетна епистоларна лирика, издържана изцяло в духа на твърдата пшеница:
(Следват писмото на султан Мехмед ІV до запорожските казаци (едни от пазителите на древните български макаронени традиции) и експресно написаният техен нежен отговор – използван, BTW, после като мотив за особени жестокости...)
«Я, султан, сын Мухаммеда, брат Солнца и Луны, внук и наместник Бога, владелец царств Македонского, Вавилонского, Иерусалимского, Великого и Малого Египта, царь над царями, властитель над властелинами, необыкновенный рыцарь, никем непобедимый воин, неотступный хранитель гроба Господня, попечитель самого Бога, надежда и утешение мусульман, смущение и великий защитник христиан - повелеваю Вам, запорожским казакам, сдаться мне добровольно безо всякого сопротивления и меня Вашим нападками не заставлять беспокоиться. Султан турецкий Мухаммед IV»
Отвіт Запорожців Магомету IV-му
«Запоріжські козаки турецькому султану! Ти, султан, хуй турецкий, i проклятого чорта брат i товариш, самого Люцеперя секретарь. Якiй ти в хуя лицарь, коли голою сракою їжака не вб'єш!?. Чорт висирає, а твоє вiйсько пожирає. Не будеш ти, сукiн ти сину, синiв пастафарiанських пiд собой мати, твойого вiйска ми не боiмось, землею i водою будем биться з тобою, распройоб твою мать. Вавилоньский ты кухарь, Макидоньский колесник, Іерусалимський бравирник, Александрiйський козолуп, Великого и Малого Египту свинар, Армянська свиня, подолянська злодиюка, Татарський сагайдак, каменецький кат, самого гаспида онук і у всего свiту i пiдсвiту блазень, а нашого Бога дурень, свиняча морда, кобиляча срака, різницький собака, нехрещений лоб, мать твою в'йоб! Самого гаспида внук и нашего хуя крюк. От так тобi запорожцi виcказали, плюгавче. Не будешь ти i свиней пастафарiанских пасти. Тепер кончаємо, бо числа не знаємо i календаря не маємо, мiсяць у небi, рiк у князя, а день такий у нас, який i у Вас, за це поцілуй в сраку нас! Пiдписали: Кошовий атаман Іван Сірко зо всiм кошем Запоріжськiм»
Е, не може чак така, ще кажете – да – не може. Ама в същото време – и може. Нашата сила, като днес, така и в древни времена, е била не толкова в мечовете и саблите – тя винаги е била сила на духа, знанието и мъдростта (също като в триъгълника «наука-иновации-технологии»). Нашата сила винаги е била в простичките и ясни правила:
1. Чавдарчето е весело дете – играе, пее, учи се, чете;
2. Малките чавдарчета са добри другарчета;
3. Чавдарчето учтиво поздравява, то възрастните хора уважава;
4. Чавдарчето труда обича, на помощ първо се притича;
5. Чавдарчето обича родината свободна като своя майка родна;
6. Чавдарчето е примерно в къщи и в клас, то помни – „Пионер ще стана аз!“.
Това сме ние – кристалните и чисти пастафариански души. Днес нас ни чака битка, която ние сме призвани да спечелим. Една тежка, безмилостна борба, в която ще разчитаме на Неговата десница:
ПРЕДСМЪРТНО
Никола Вапцаров
Борбата е безмилостно жестока.
Борбата както казват, е епична.
Аз паднах. Друг ще ме смени и...толкоз.
Какво тук значи някаква си личност?!
Разстрел, и след разстрела - червеи.
Това е толкоз просто и логично.
Но в бурята ще бъдем пак със тебе,
народе мой, защото те обичахме!
14ч. - 23.07.1942 г.
THE VERY LAST
Nikola Vaptsarov

The fight is hard and pitiless
The fight is epic, as they say.
I fell. Another takes my place –
Why single out a name?
After the firing squad - the worms.
Thus does the single logic go.
But in the storm we'll be with you,
My people, for we loved you so.
2 PM, 23 July 1942
(Nikola Yonkov Vaptsarov was born on 7 December 1909 in the town of Bansko. Shot on 23 July 1942 in Sofia by Bulgarian fascists.)
ПРЕДСМЕРТНОЕ
Никола Вапцаров
Борьба так беспощадна и жестока.
Борьба, как говорят еще, эпична.
Я пал. Другой меня сменил и... только –
исчезла лишь какая-то там личность.
Расстрел, а вслед расстрелу - черви, -
и все это так просто и логично...
Но знай, народ, с тобой в отрядах первых
пойдем вперед мы в буре необычной!
14 ч. - 23.07.1942
ANTAǓ LA MORTO
Nikola Vapcarov
Kruele senindulga estas la batalo –
Batalo, kiel oni diras, epopea.
Alia anstataǔos min post mia falo –
Ne gravas tie ĉi ja ies ajn pereo!
Mortpal’, kaj post la pafmortigo – vermoj.
Tre simpla fakto – la logiko estas tia.
Sed dum la ŝtorm’ kun vi ni ĉiuj estos ree,
Ĉar ni tutkore amis vin, popolo mia!
14 h. – 23.VІІ.1942
Но, млъкни сърце! Ние няма да допускаме грешките на нашите предшественици. Ние знаем, че гражданските войни са зло, а всяка война е гражданска, понеже всички хора са братя. Ние знаме, че всичките многобройни жертви на всички честни и почтени бойци от всички страни, винаги са били от полза само за съответните тарикати и мушмуроци, но не и за трудовите хора. Ние ще громим нашите опоненти не с грубата сила на измислени от низши твари оръжия, а с Божията Сила (която, както е известно, е равна на Божието ускорение по Божията маса). Активно ще търсим връзка с всепризнатата любителка на интимни изпълнения (засмукване на ръка, най-паче) с духовни дейци Леля Цецка - за да възкликнем пак заедно с нея "Е какво, без гащи ли да ходим?". И ще се борим за прекратяване на безсмислените избивания между хората – което и днес, както и в миналото, не носи нищо на простия люд:
Соками клевер полон, ветер по полю вьюжит,
И над полями ворон не умолкая кружит, м-м-м
Клевер бросит в ясли, дед проворчит несмело
Белые рубят красных, красные рубят белых, м-м-м
Мир далеко-далеко виден в окошках узких...
Дед, а за что воевали, что не сиделось в хатах?
Эти - чтоб не было бедных, те - чтоб не стало богатых...
Солнце восходит ясно, много черешен спелых.
Мир далеко-далеко виден в окошках узких
Русские рубят русских
Ждут казаков казачки да припасают вина,
И ни богатых, ни бедных, а ждут они любимых, м-м-м
Дед ты мой, дед родимый, жарко, пойдем купаться,
Ты мне скажи по правде, мне-то за что сражаться?...
(Clovers are fully juicy, wind by the meadows is storming
And above the meadows, ravens are loudly swirling, mmmm
Throwing the clover in the crib, the old man will cautiously grumble
Whites are chopping the Red ones, Reds are chopping the White, mmmm
World shows from afar through the narrow windows...
Grandpa', why are they fighting? Why don't they stay in their homes?
These ones to take down the poor, those to abolish the rich ones...
Sun is rising up shinning, so many rip cherries around
World shows from afar through the narrow windows
Russians are chopping the Russian
Kazak wifes await their kazaks, keeping them some vine
Not waiting for the rich or the poor, but only for their loved ones, mmm
Grandpa', grandpa' dearest, so hot now, let us go swimming.
Tell me in all your truth, for what should I be fighting?...)
За разлика от човека, чийто лик стои на пижамата на Супермен,
ние не мрънкаме по адрес на “матри’яла”; а търсим дебат. С уважение и със смирение. Е, нашият народ е с твърде странни представи за героизъм – народ, издигнал паметници, като този и тачещ като герои убийци на собствениците си деца и жени (при положение, че от момента в който въстаниците се предават, всичко българи от Перущица минавата под закрилата на Рашид паша и той оставя там своите войници да ги пазят от обикалящите наоколо башибозушки банди) – такъв народ, действително може да бъде доведен до оргазъм от примитивизма и грубата сила (както става ясно и от изборните резултати). Така че – предстоят ни наистина трудни и продължителни военни действия... Днес отбелязваме денят на българските ВВС и ПВО (където по случайност и аз съм служил); днес е и денят, в който за нас изтичат стоте дни на новото правителство.
To je moje uzemje (не напразно у Словакия съм като у дома си)!
“Товарищи! Граждане! Братья и сестры! Бойцы нашей армии и флота! К вам обращаюсь я, друзья мои! Вероломное военное нападение...на нашу родину...продолжается. Несмотря на героические сопротивление...враг продолжает лезть вперед, бросая на фронт новые силы...Над нашей родиной нависла серьезная опасность...Вот почему вся наша доблестная Армия, весь наш доблестный военно-морской флот, все наши летчики-соколы,...все лучшие люди Европы, Америки и Азии...клеймят вероломные действия...и видят, что наше дело правое, что враг будет разбит, что мы должны победить...Наш отпор врагу крепнет и растет...Что требуется для того, чтобы ликвидировать опасность, нависшую над нашей Родиной, и какие меры нужно принять для того, чтобы разгромить врага? Прежде всего необходимо, чтобы наши люди...поняли всю глубину опасности, которая угрожает нашей стране, и отрешились от благодушия, от беспечности, от настроений мирного строительства, вполне понятных в довоенное время, но пагубных в настоящее время, когда война коренным образом изменила положение. Враг жесток и неумолим. Он ставит своей целью захват наших земель, политых нашим потом, захват нашего хлеба и нашей нефти, добытых нашим трудом. Он ставит своей целью восстановление власти помещиков, восстановление царизма, разрушение национальной культуры и национальной государственности...Дело идет, таким образом, о жизни и смерти...о том - быть народам...свободными, или впасть в порабощение. Нужно, чтобы...люди поняли это и перестали быть беззаботными, чтобы они мобилизовали себя и перестроили всю свою работу на новый, военный лад, не знающий пощады врагу. Необходимо, далее, чтобы в наших рядах не было места нытикам и трусам, паникерам и дезертирам, чтобы наши люди не знали страха в борьбе и самоотверженно шли на нашу отечественную освободительную войну...основным качеством...людей должно быть храбрость, отвага, незнание страха в борьбе, готовность биться вместе с народом против врагов нашей родины. Необходимо, чтобы это великолепное качество...стало достоянием миллионов и миллионов...Мы должны немедленно перестроить всю нашу работу на военный лад, все подчинив интересам фронта и задачам организации разгрома врага...Народы...должны подняться на защиту своих прав, своей земли против врага...должны отстаивать каждую пядь советской земли, драться до последней капли крови за наши города и села, проявлять смелость, инициативу и сметку, свойственные нашему народу. Мы должны организовать...быстрое продвижение транспортов..., широкую помощь раненым. Мы должны укрепить тыл..., подчинив интересам этого дела всю свою работу, обеспечить усиленную работу всех предприятий...Мы должны организовать беспощадную борьбу со всякими дезорганизаторами тыла, дезертирами, паникерами, распространителями слухов, уничтожать шпионов, диверсантов, вражеских парашютистов, оказывая во всем этом быстрое содействие нашим истребительным батальонам. Нужно иметь в виду, что враг коварен, хитер, опытен в обмане и распространении ложных слухов. Нужно учитывать все это и не поддаваться на провокации. Нужно немедленно предавать суду...всех тех, кто своим паникерством и трусостью мешают делу обороны, не взирая на лица. При вынужденном отходе частей...нужно угонять весь подвижной железнодорожный состав, не оставлять врагу ни одного паровоза, ни одного вагона, не оставлять противнику ни килограмма хлеба, ни литра горючего. Колхозники должны угонять весь скот, хлеб сдавать под сохранность государственным органам для вывозки его в тыловые районы. Все ценное имущество, в том числе цветные металлы, хлеб и горючее, которое не может быть вывезено, должно безусловно уничтожаться. В занятых врагом районах нужно создавать партизанские отряды, конные и пешие, создавать диверсионные группы для борьбы с частями вражеской армии, для разжигания партизанской войны всюду и везде, для взрыва мостов, дорог, порчи телефонной и телеграфной связи, поджога лесов, складов, обозов. В захваченных районах создавать невыносимые условия для врага и всех его пособников, преследовать и уничтожать их на каждом шагу, срывать все их мероприятия. Войну...нельзя считать войной обычной. Она является не только войной между двумя армиями. Она является вместе с тем великой войной...Целью этой всенародной отечественной войны...является не только ликвидация опасности, нависшей над нашей страной, но и помощь всем народам...В этой освободительной войне мы не будем одинокими. В этой великой войне мы будем иметь верных союзников в лице народов Европы и Америки...Наша война за свободу нашего отечества сольется с борьбой народов Европы и Америки за их независимость, за демократические свободы. Это будет единый фронт народов, стоящих за свободу против порабощения и угрозы порабощения...Товарищи! Наши силы неисчислимы. Зазнавшийся враг должен будет скоро убедиться в этом...Поднимутся миллионные массы нашего народа...Все силы народа - на разгром врага! Вперед, за нашу победу!” (Сталин, 03.07.1941)

21.11.08

Нова научна статия за Летящото Спагетено Чудовище (New scientific paper on the Flying Spaghetti Monster)

Научната статия, която следва, беше докладвана вчера на годишната Международна Научна Конференция на т.нар. Факултет по биологично земеделие в София и би следвало да бъде публикувана в "Сборник доклади от научната конференция". За съжаление, Факултетскио Мистър Дийн (a.k.a. Мистър Бийн - всъщност, аз много обичам Роуън Аткинсън, но най-готин е, естествено, като Блекедър; заб.: дийн (англ. dean) - декан) се отнесе доста враждебно и заяви, че няма да допусне тази публикация. Ако смятате, че статията е важна, достоверна и си струва да бъде четена от високообразованата публика, пратете мнението си на Мистър Дийн на e-mail-и: ... (цензурирано от Държавна агенция "Национална сигурност"!) или на адрес ... (също!), или пък дзъннете на служтел ... (и туй, бре!). Благодаря за подкрепата и нека Пастата бъде с теб! Рамин.
The following is an academic paper presented yesterday at the annual International Scientific Conference of the so-called Faculty of Organic Farming in Sofia and has to be published in the Proceedings of the Conference. Unfortunately the Mr. Dean (a.k.a. Mr. Bean; actually, I love Rowan Atkinson very much but, of course, Blackadder is the best) of the Faculty was not sympathetic and he said that he would not permit it to be published. If you think that the article is important, significant and worth reading by high-educated public, please, let Mr. Dean know at e-mails ... (censored by the National Security Agency!), tel. ... (ditto!), or post address: (also, dude!). Thank you for supporting and Pasta be upon you! Ramen.
Морфология и физиология на Летящото Спагетено Чудовище: предварителна хипотеза
Резюме: На основата на филогенезата на хората, животните и пиратите, е представена концепция за очевидната съвършеност и величие на морфологията и физиологията на Летящото Спагетено Чудовище. Предполага се, че пиратските еволюционни промени са асоциирани с мястото в таксономията и че пиратската мощ се базира главно на размера на империите в галактиката и в частност на сигурността на мрежата. Дискутират се също половите различия и храносмилателните процеси при комплексните въглехидратни същества. Резултатите потвърждават особеностите на морфологията и физиологията на Летящото Спагетено Чудовище, установени от други пастафариански изследователи.
Morphology and Physiology of the Flying Spaghetti Monster: a preliminary hypothesis
Summary: In this paper a concept of conspicuous perfection and majesty of morphology and physiology of the Flying Spaghetti Monster was presented on the basis of the phylogeny of humans, animals and pirates. It is suggested that the pirate evolutionary shifts may have been associated with taxon position and pirate’s power is based mostly on the size of the empires in the galaxy and partly on the strength of the network. Sex differences and digest processes of complex-carbohydrate beings were also discussed. The results largely corroborate the features of morphology and physiology of the Flying Spaghetti Monster previously suggested by other pastafarian researchers.
Въведение (Introduction): Взривообразното разпространение на единствено вярната религия - пастафарианската - и обръщането на все повече и повече човешки същества към истинския Бог - Летящото Спагетено Чудовище и неговите верни помощници - пиратите, налага необходимостта от изясняване на гигантско количество въпроси, отговор на които може да бъде даден единствено на мощна научна основа, включваща стройна и убедителна философска система и богат и разностранен емпиричен материал. Представлява интерес и връзката на Макаронената Воля с ръзвититето на животновъдно-ветеринарно-банкетната наука у нас, както и връзката на тази връзка с връзката между морфологията и физиологията Му. Всичко това, вън от съмнение, следва да се разглежда в контекста на евроатлантическите процеси, актуалното настъпление на злото срещу нашите сомалийски братя и най-новите тенденции в развитието на науката за храненето. Горните проблеми са разглеждани от едни автори [1-8], а от други - не [11-124]; на трети пък им е все тая [125]. Празнините, възникващи в научното познание в тази връзка, са напълно съизмерими с празнините, възникващи в онази връзка. Ето защо, належащо е въпросните въпроси да се разцъкат по правилата на модерната научна методология.
Цел (Aim)
: Целта на настоящето изследване е прецизирането на нивото, достигнато от човечеството по отношение на изясняването на устройството и функциите на Летящото Спагетно Чудовище.
Материал и методи (Material and methods): Изследването се проведе през лятото и есента на 2008-ма година и обхваща територията на осем европейски държави. Извършено беше сравнение на представите за морфологията и физиологията на Летящото Спагетено Чудовище от различни земи и епохи. Осъществено беше и анкетно допитване по въпроса до сестри и братя пастафарианци от всички краища на безкрайната Вселена. Регистрирани, анализирани и синтезирани бяха и редица непосредствени проявления на Неговите устройство и функция, включително уникален гигантски силует на ЛСЧ:
Вариационно-статистическата обработка на получените резултати беше осъществена с програмата Statgraphics Plus Version 7.0 [10].
Резултати и обсъждане (Results and discussion)
: Установена беше висока (r = 0.751) и високодостоверна (P = 0.0008) корелация между темпа и отличителните черти на наблюдаваните през вековете при пиратите промени и положението на контаминиращите с тях органични създания в йерархията на живия свят. Особено място тук, разбира се, заема пиратската рибка
, чийто кльощав скелет едно към едно преповтаря екстериора на пиратските кораби (според точните им физически характеристики, посочени от редица пастафариански изследователи [2]) и дори на самите пирати, независимо от съмненията в това отношение [4]. При анализа на наследствеността на посочените обекти беше установено равновесие между доброто (Летящата флотилия (неправомерна обозначавана като "Хвърковатата чета" [7])) и злото (Питър Пан [9]). Разбира се, човекът винаги бе губещImage Hosted by ImageShack.us
, което донякъде се компенсираше от варирането в броя на кюфтенцата и факта, че Силата бе на страната на пиратите
- едно качество, очевидно придобито през дългото еволюционно плаване; за илюстрация прилагам установенат при изследването в подробности еволюция на Чебурашка - първия пират [1]:, откъдето ясно се вижда диалектическото единство между хора, животни и пирати. Установено беше също, че проявленията на псевдоподите на Летящото Спагетено Чудовище могат да варират в целия диапазон от къси дебели простии дълги тънки още по-простичак до наподобяващи човешки и пиратски крайници(натисни върху картинката, за да танци), при което беше обърнато и внимание на характерните собености на високомолекулновъглехидратните същества от силния пол(също - кликни я, бре) - действително впечатляващи с перфектна физика, висока непретенциозност и приспособимост към бързоизменящи се фактори на средата. Оригинален принос с фундаментално значение представлява и детайлното изясняване на фините процеси, протичащи със Светите Макаронени Мощи в човешкия организъм. На следващата мултимедийна експозиция е представено възприятието на въпросните същества(натисни тук да го видиш и чуеш у целата му прелест), коренно различен от този при бобовия бръмбар и плоския ланцетник (чи то друг има ли? [3]). За пръв път беше описан особен орган в макаронената устна кухина (вижда се отлично на следващата фигура), условно наречен анцесториен въглехидрул. Анатомичните и физиологични активности на обвързаните с развитието на животновъдно-ветеринарното ни благополучие високоорганизирани въглехидратно-белтъчни съществаса довели до закърняване на някои способности у човека, поради които, след изтласкването на пиратите от научното сфера, той вече не е бил в състояния да осигури нежния пърформънс за ново инкорпорираните хербициди. Получените резултати потвърждават изводите на едни автори [5; 8] и влизат в противоречие с твърденията на други [6]. В контекста на този разговор, следва да се спомене и за установената при изследването липса на кюфтенца (или други кюфтоподобни структури) у братовчеда на ЛСЧ, известен като Берт, който факт, би следвало да се отчете при бъдещи проучвания, свързани с темата, тъй като навежда на мисълта за тенденции, напълно неизвестни ни до днешния ден, които биха могли могли да доведат до пренаписването на школските учебници..
Заключение (Conclusion): Скоростта и особеностите на еволюцията на пиратите се намира в тясна зависимост от положението на свързаните с тях организми в еволюционната мрежа. Храносмилането на високомолекулните въглехидратни създания започва с поемане през устата и завършва с характерен звук отзад, а половите им различия напомнят тези при пиратите. Развитието на българската морфологично-физиологична наука се намира в тясна зависимост от нивото на пастафарианския мувмънт и уелфеъра по нашите земи.

Благодарности (Acknowledgements): За поддръжката при написването на този научен труд, авторът всесердечно и всечернодробно брагодари на никому ненужните титуловани паразити, впили се в телата на българските научни организации, както и на най-големия льольо - българския данъкоплатец, който им осигурява висок финансов и социален статус.
Цитирана литература (References): Списъкът включва 125 заглавия и се предоставя при поискване (The list of references includes 125 titles and will be given on request).

14.9.08

"Две кебапчета крилати христоматия четат" - автентичен български фолклор ("Two flying kebapches* read chrestomathy" - authentic Bulgarian folk song)

*Kebapche – Bulgarian specialty, which is made of minced meat and spices and is very similar to the meatball, but has a different shape (another difference between those is that the meat for meatballs has onions in it, which is not true for the kebapche) - it looks like a finger, but is usually longer and thicker and it is always grilled, unlike meatballs which can be also fried. Typically, a mix of pork and beef is used, although some recipes involve only pork. The preferred spices are black pepper, cumin and salt and the preferred drink to go with a kebapche is beer. I always have known that pastafarian kebapches are the source of knowledge and protein like pastafarian meatballs.Ето пълният, точен, сверен с оригинала и проникнат от Неговото благословление текст на българската народна песен "Две кебапчета крилати христоматия четат" - един източник на мъдрост, прелитащ към нас от дълбините на вековете, идущ да ни покаже дълбочината на проникновението на пастафарианската мисъл:
Преди мнооого, много години, когато баба ми била дете,
имало една песен, която всички обичали и пеели, ето така:
На-на-наааа, на-на-на-на-на-на-на-наааа,
на-на-на-на-на-на-на-наааа, на-на-на-на-на-на-на-нааа
Представи си, како Пено, живо пиле да умре,
после пак да се съвземе и да почне да кълве.
Кон излязъл на полето, глътнал въздух и умрял -
възкачил се на небето, и какво ли там видял?
Ангели крилати играят бейзбол,
черни дяволи рогати вихрят се във рокендрол.
А стига бе!
На-наааа, на-на-на-на-на-на-на-наааа,
на-на-на-на-на-на-на-наааа, на-на-на-на-на-на-на-нааа
Две кебапчета крилати христоматия четат,
скелет костите си клати и ги слуша как дрънчат.
Три прасета заблудени возят се на БеЕмВе,
сто кокошки разярени гонят смотано теле.
На-наааа, на-на-на-на-на-на-на-наааа,
на-на-на-на-на-на-на-наааа, на-на-на-на-на-на-на-нааа
Вържи магарето на завет, под колоните на ЦУМ.
Дали на тебе то прилича? Ще си го кажеме на ум.
По реката плуват глисти и си хрупат зеленчук,
кой каквото ще да мисли - песента ни е до тук.
Край. Край.И така - още от самото начало народният гений ни подчертава връзката на днешното пастафарианството с най-доброто от минали исторически епохи. Изтъква се също всенародната любов към пастафарианското изкуство. След което се преминава към първото от многото "на-на-на" - идеята на "на-на-на"-то би могла да бъда осъзната единствено от тези, които биха могли да разберат за какво се разправя в поне един български филм, правен след 1989-та година - и тъй като става въпрос за незначително малцинство (което при това не владее български език), минавам нататък. Неизвестният автор ни обръща внимание на диалектическата връзка "живот-смърт" в образите на пилето, коня и скелета; за отбелязване е и статусът на кака Пена в този случай - тъй като, съгласно българската традиция, рецептите за спагети се пазят от най-възрастната стопанка в къщата, то бихме могли да допуснем, че баба Пена в случая символизила Летящото Спагетено Чудовище и безспорния факт, че Той решава кога и как да си отидем от този свят, както и по сетнешната ни съдба. По-нататък, чрез споменаването на един вид спорт и един вид танц, изискващ музикален съпровод, ни е демонстрирана връзката между вечното блаженство в пастафарианския рай и заниманията със спорт и изкуство - задължително условие за многостранно, а в перспектива - и всестранно, развитие на личността. Възгласът "А стига бе!" е нещо като карикатура на безпомощността на цялата останала пасмина от богове, богинки и богченца да се противопоставят на мощта на ЛСЧ - единственото, което им остава, е само да шаткат иронични емотиконки - те, обаче, се смеят на собствената си гибел! Кулминацията на текста е моментът с четящите христоматия крилати кебапчета - очевидна алюзия за ЛСЧ и неговото абсолютно знание. А чрез прасетата и кокошките ни се подсказава, че селското стопанство в пастафарианския рай ще изисква специални развъдни програми, съобразени с конкретните условия. И така стигаме до развръзката - глистите, носени от времето (реката), очевидно вегетарианци (да не забравяме, че ЛСЧ има и вегетариански вариант - с картофени кюфтенца!), двукратно натъртващи ни "Край!" - краят, естествено, е за тези, които съзнателно са отхвърлили Сложно-Въглехидратното Спасение чрез вяра в Летящото Спагетено Чудовище! Всичко това, разбира се, само щрихова една червена доматена линия, чийто вкус и мирис биха могли да улеснят търсещите Истината по техния път към Летящата Макаронена Благодат. Но всеки от нас трябва сам да направи избора си. ЛСЧ дава, но в пицария не вкарва! Рамин

22.7.08

Висшият православен клир търси пътя към Спагетената Истината (The orthodox high clergy is trying to find the Spaghetti Truth)

Заблудите отстъпват - Истината тържествува. Безсилни са, безсилни са злите сили да се противопоставят на Макароненото Всесилие и техните крепости една по една рухват под напора идещ от пастафарианските тенджери под налягане.
Вече имаме доказателства, че новият президент на Российската федерация и православните бащици са приели в сърдцата си (за черните дробове и стомасите да не говорим) Истину Лапши Его - ето една дяволска дузина документални кадри (понеже първият и последният са мърдащи са, пък у блога нещат да мърдат - давам линкченца), направени непосредствено след последния Архиерейски Събор на Руската Православна църква (24-29.06.2008), убедително демонстрираща ни техните вермишелеви търсения:
(с нас е весело)
(хоп-троп с дядо поп)
Разбира се, пътят към вечното блаженство в пастафарианския рай е дълъг и труден (той 'ич даже не е "равен и гладък като паважа пред Народното Събрание, или Министерския Съвет, например", според историческите думи на Вожда и Учителя на българския народ Георги Димитров) - така че можем само да пожелаем успех на Г-н Президента и Светите Дедовци по този път. Ако имат някакъв проблем по него - ние сме на разположение. Приятел в голяма нужда се познава, както гласи голямата мъдрост на нашия народ.
Тези известия от откъде отново яркопламтящотуптящата и яснопурпурноусмихващосебдяща над братски стиснати ръце Москва така ме вдъхновиха, че снощи седнах та написах едно стигутвуренийце (на Есперанто, разбира се) за прослава на Летящото Спагетено Чудовище и шурчащата откъм Него благодат (всякакви съвпадения тъдява с Ицо-Мицо-Измирлиеви нещица не са случайни):
En mateno de hela ero, per la forĉo de espero,
venas viglaj pastafaroj vere fluganta gefratoj.
Ah, vi flugu, Nia Monstro! Vin observas milionoj
serĉiantaj vermiĉeloj per espero kaj per amo.
Kaj la bona pastafaro post la malfermita pordo
trovos la eternan vivon en pastafara paradizo.
Междувременно Летящото Спагетено Чудовище ни се яви в образа на Karlsson på taket и атакува поредния изкукал православен водач, въобразил си, че е Божия меч на справедливостта (явно и тоя много е чел Байбъла та хем се е озверил, хем е затъпял), за да ни покаже, че освен шантавата им СветА боговдъхновеност, в случая съществува и една друга истина. Явно, колкото повече кръстове, полумесеци и др.под. има на дадено знаме, толкова по-загубен е народа, който го размахва. А на нашия държавен герб има цели шест християнски кръста...
Нейсе, лошото е, според висшия православен клир, че сега щяло било да бъде затруднено паломничеството по светите места в Грузия и Абхазия - връх на цинизма на старите религии. Добре че Н. Пр. Российският Президент не се бои да хване Истината с ръце -
и Го гледа с респект, а не с неразбиране, както този ръб, известен още като "най-интелигентният президент в историята на САЩ" -, който май така се е смърмучкал, щото вижда връзка между наследника на високия си пост и цвета, в който Бог му се показва...И докато мургавото свежарче разпердушинваше онуй баптистчето зад океана и съвсем недвусмислено деклариракой е според него Истинския Бог - Националната Банка на Украйна пусна специална сребърна монета на стойност петдесет гривни в чест на Летящото Спагетено Чудовище - на гърба й е изобразено как президента Виктор Юшченко държи венец, страшно много приличащ на погача - символ на Тестеното Всемогъщество - а до него Вселенският Патриарх Вартоломей І щрака със запалката (както е свикнал да прави при паленето на Благодатния огин):
, но специално за БПЦ нашите украински братя-пастафарианци ни изпратиха още два, още по-изразителни варианти, на този сюжет, които също са били обсъждани от специалната комисия на НБУ:
La monoj estas karaj, la homa vivo estas des pli kara, kaj la Dio estas plej kara ol ĉio. Ramen!
P.S. Ама пък как му пък му отива, ей...Ала казахстанският му колега и той да не остане по назад! - със светски ореол, обаче - готиняк:
И все пак - никой не може да се мери с Володка Путин - сущий стахановец! - обърнете внимание - докато Медведев успява веднъж да се прекръсти - Новият Спас го прави един път и половина - воистина богоравен е той!